להצעת מחיר חייגו:

להצעת מחיר חייגו:

איך מרחיקים את דבורת העץ מהפרגולה?

צרו איתנו קשר

יש לכם פרגולה בחצר הבית עשויה מעץ ולאחרונה שמתם לב לדבורים בצבע שחור בעלות גוף גדול יחסית שמסתובבות באזור. עובדה זו אינה מפתיעה, כנראה שמדובר בדבורת העץ. האם היא מסוכנת עבורכם? למה היא מגיעה דווקא לאזור הפרגולה? איך להיפטר מדבורת העץ? והאם צריך הדברה מיוחדת? על כל השאלות הללו נענה במאמר הבא.

 

למה דבורת העץ מגיעה דווקא לפרגולת העץ?

דבורת העץ היא דבורה ממשפחת הדבוריים והיא מונה כ-31 תתי סוגים ו-400 מינים שרובם מקננים בחלק של העצה הנמצא בעץ. מדובר על דבורה עצמאית שאינה חיה בקן יחד עם דבורים נוספות. מקום המגורים שלה הוא המחילות שהיא מייצרת בתוך העצה. לכן, קיים סיכוי גבוה שהפרגולה שלכם היא למעשה הבית שהיא מצאה לעצמה במחילה שהיא יצרה על גבי העץ של הפרגולה. נכון, דבורים אלו לא תמיד יוצרות קן, אך המחילות שלהן יכולות להיות אחת ליד השנייה באותה הפרגולה, דבר שיהרוס את המראה של העץ.

 

האם מדובר בדבורה מסוכנת?

דבורת העץ לא עוקצת סתם. עקיצתה תתבטא רק כאשר היא מרגישה מאוימת. אם לא תתייחסו אליה ולא תנסו לפגוע בה, סביר להניח שהיא לא תעקוץ אתכם. הבעיה העיקרית עם דבורת העץ שהיא למעשה עושה נזקים ויוצרת מחילות בעץ של הפרגולה ושם גם מטילה ביצים שיבקעו בעתיד וימשיכו ליצור מחילות.

 

מה עושים כדי להיפטר מדבורת העץ?

איך להרחיק את דבורת העץ? הדבורה נחשבת לחיה מוגנת והמדבירים עושים ככל שביכולתם לא להרוג אותן. עם זאת, קיימים מקרים שבהם יש נחיל מאוד גדול שקשה להרחיק ואז תזדקקו לשירותי הדברה. לפני הזמנת המדביר, התייעצו עם כוורן האם הוא יכול לאסוף את נחיל הדבורים, במידה ולא, תהיו חייבים הדברה.

 

איך מבצעים הדברה של דבורת העץ?

הדברת דבורת העץ היא סוג הדברה שבה יש להתייחס גם לדבורה עצמה וגם לביצים שהטילה במחילות. המדביר יעשה ככל האפשר פעולות שלא הורגות את הדבורים החיות. את כל הפעולות יבצע כאשר יש עליו חליפת מגן וכפפות כדי להימנע מעקיצות לא נעימות.

שלב 1 – שאיבה של הקן – בשאיבה זו מתבצעת פעולה שמשמידה את הביצים ומונעת מהקן להמשיך להתקיים בעתיד.

שלב 2 – במקרים מסוימים, ימצא המדביר את המלכה ויעביר אותה למקום אחר. פעולה זו תגרום לכך שהדבורים יפסיקו להגיע אל הקן.

שלב 3 – סתימת החור של המחילה ומריחת לכה על האזור שמונעת חזרה של דבורים. יש מדבירים שנוהגים לבצע גם ריסוס לתוך המחילה לפני הסגירה.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

עדכונים אחרונים

Call Now Button